De dag van vertrek - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Leontine Sanders - WaarBenJij.nu De dag van vertrek - Reisverslag uit Deurne, Nederland van Leontine Sanders - WaarBenJij.nu

De dag van vertrek

Door: Leontine

Blijf op de hoogte en volg Leontine

22 Juli 2016 | Nederland, Deurne

Alles ingepakt, backpack bomvol, handbagage staat klaar. Buiten regent het dat het giet. Gisteren was het hier warmer dan in Uganda, vandaag is het in Uganda warmer dan hier. 4 Weken een constante temperatuur van tussen de 27 en 30 graden alleen dat is al een aparte belevenis. Hoeft er echt geen Action poncho mee, een opvouwbaar parapluutje? Ik doe het niet maar houd mijn Nederlandse twijfels. Maar zelfs een Action poncho past niet meer in mijn backpack die bomvol Vlisco doeken zit, de Armani van Afrika, waar we veel vrouwen blij mee kunnen maken. Verder veel 'kuise' kleren: om schouders en knieën te kunnen bedekken. Ik ga naar 'hun' land, dus respecteer ik hun kledingvoorschriften. Veel meer dan een bruin hoofd, bruine armen en kuiten gaat het dus niet worden, maar in ruil daarvoor krijg ik een schat aan ervaringen, indrukken die ik mijn leven lang niet meer ga vergeten en met me mee zal dragen. Vandaag kan ik me er nog niet echt een voorstelling van maken, morgen begin ik met het inkleuren van het plaatje. Het gaat zeker een prachtig palet worden.

• 23 Juli 2016 - 12:38

Leida&Gwen:

Waarschijnlijk zal je nu ongeveer wel op de plaats van bestemming zijn. Hopelijk is de reis goed verlopen. Heel veel plezier daar en wij gaan jou verhalen volgen...

• 24 Juli 2016 - 01:06

Marlies:

Dag Leontine. Geweldig om jou te kunnen volgen. Wat bijzonder dat je nu écht je droom na gaat. Geniet er van, samen met je studiegenoten. Lieve groetjes van Marlies

• 24 Juli 2016 - 10:55

Margriet:

Hoi Ties, Ben je al een beetje gesetteld?
    Wij zitten aan het ontbijt in de tuin en vragen ons af wat jij voor een ontbijt krijgt.
    Heb je ook vrije dagen waarop je zelf iets kunt ondernemen?
    Heel veel succes!
    Groeten Margriet en Tom

• 24 Juli 2016 - 13:41

Ineke:

Ha Leontine. Ik las het bericht dat je schreef vlak voor je vertrek. Ook kregen we op de Lambertus-app een leuke foto van jou met je maatjes. Het zag er relaxed uit. Of dat zo blijft? We horen het graag. Succes!