De eerste indrukken - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Leontine Sanders - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Masaka, Oeganda van Leontine Sanders - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Leontine

Blijf op de hoogte en volg Leontine

24 Juli 2016 | Oeganda, Masaka

Al weer de 2e dag in Uganda. De reis in een super de luxe vliegtuig is prima verlopen. Het maakt wel het contrast groter met de omgeving waar we de komende weken gaan verblijven. Ons eerste hostel in Entebbe was al niet te vergelijken met wat wij gewend zijn. Het hostel van vaandaag in Masaka is nog wat minder luxe, zo gaan we steeds meer richting wat we op het project mee gaan maken. Over de autotocht van Entebbe naar Masaka van 140 km hebben we 5 uur gedaan. 5 Uur lang om een eerste indruk van Uganda te krijgen. Rode wegen, rode paden, rode ondergestofte bomen en planten van het rode zand. Heel heel veel Afrikanen langs de wegen op ontelbare brommertjes, (Boda boda), waarop ze zitten te wachten om passagiers te vervoeren. Honderden winkeltjes van 4 vierkante meter bomvol spullen warvan je echt niet snapt dat ze ze kunnen verkopen. Bedden, bankstellen gewoon langs de weg te koop, ook rood van het stof. Veel fruit te koop, stapels annassen, meloenen, tomaten, bananen. Auto's wassen is een belangrijke bezigheid, ze komen je niet in een vuile wagen van het vliegveld halen. En als je dat met tig man tegelijk doet ook nog gezellig. Overal zie je een of twee man aan het werk en staan er twee keer zoveel bij te kijken. Al die huisjes van max 15 vierkante meter.....
Dit is een kleine impressie van 2 dagen indrukken in Uganda.
WIFI is een redelijk groot probleem dus hoe consequent ik het weblog kan bij houden weet ik niet. Ik doe mijn best!

• 24 Juli 2016 - 19:55

Margriet:

Straks kun je hier niet meer wennen.

• 24 Juli 2016 - 22:19

Ria:

Dag Leontine.
    Wat leuk om jouw verslagen te lezen en je zo te kunnen volgen.
    De eerste indrukken in Uganda zijn niet mis. Even minder luxe en alles bedekt met een laag stof!
    Ik wens je heel veel succes met dit mooie avontuur.
    Groetjes Ria

• 24 Juli 2016 - 23:58

Chantal Wentholt:

Hallo Leontine,
    Leuk om je verhalen te lezen en je zo te kunnen volgen! Zet 'm op daar!

• 25 Juli 2016 - 12:56

Leonieke:

Hoi Leontine,
    Klinkt heerlijk Afrikaans en voor mij o zo herkenbaar. Leuk om te lezen!
    En dat rode stof, dat vindt je aan het einde van je reis nog overal :-).
    Geniet ervan en laat je lekker leiden door het moment.

• 26 Juli 2016 - 10:58

Maarten:

Hallo Leontine,
    Het zal een groot avontuur zijn: een wereld waarin de meeste dingen anders zijn dan hier in Nederland!!
    Geniet ervan en hopelijk kom je met een koffer vol verhalen en ervaringen over 4 weken weer veilig thuis!!

• 26 Juli 2016 - 22:17

Ineke:

Zo leuk om jouw reisverslag te lezen. En voor ons weer eens goed om te beseffen hoe lux wij hier leven en hoe gewoon we dat vinden.

• 27 Juli 2016 - 13:51

Connie:

Geniet van alles wat je tegenkomt en ziet. Hopelijk wordt het een ervaring waar je nog jaren over na praat. Succes, maar bovenal genieten

Groetjes Connie

• 27 Juli 2016 - 17:07

Gus:

Je bent duidelijk in een andere wereld beland. Ik vind je zo'n kanjer dat je deze reis ondernomen hebt. Heel veel plezier en succes met alle activiteiten!

• 30 Juli 2016 - 12:51

Jenny:

Leuk om je verslag te lezen en wat een andere wereld! Geniet van je verblijf en iedere dag weer een nieuwe herinnering in je eigen rugzakje. Liefs van ons xxxx